torsdag 15. oktober 2015

Corner to corner eller c2c

Corner to corner er en morsom teknikk å hekle.
 
Her er video på starten og av ensfarget.
 
Det er smarteste er å hekle ensfarget første så en får teknikken inn i hendene.
 
Her er ene teppet jeg har heklet med en svart tråd og en tråd med mohair.
Det gir en tøff effekt.
Her hekles det bare til nøstet er tomt og så begynner en på en ny farge.
 

Her er bamseteppe snart ferdig. Det er igjen 2 hjerter.
 
Diagrammene tegner jeg oftest selv, men noen ganger bruker jeg et ferdig diagram.
På bamseteppe kjøpte jeg mønster av Bente Bigset og tegnet det om.
Det kan bestilles av henne.
 
Her er video av hvordan en hekler med farger.
 
Lurer du på noe eller sliter med å forstå så send meg en epost så kan jeg prøve å hjelpe deg videre.
 
Jeg har startet en egen gruppe på Facebook som heter: Corner to corner (c2c) Skandinavia.
Der kan en også få hjelp av flere enn meg.

Men liker du ikke å feste tråder så bør du nok tenkte deg om mer enn en gang.

For det ble 297 tråder å feste. 


Ingen kommentarer: