fredag 18. februar 2011

Julen 2010

En stille og rolig markering av midtvinters ble det her i huset. God mat, besøk fra fjern og nær. 



Først ute var nytt juletreteppe. Inspiretert av Maggies hjemmeside. Heklet det i dobbelt Senjagarn (Sisu) fra Nille. Jeg brukte 2 røde, 4 hvite og 2 marine. Litt stoff fra Stoff & Stil og noen øyne fra hobbybutikken var den klar. 



En duk kjøpt inn på KID på salg i januar 2010 ble til julegardiner. Et annet stoff dannet kappen øverst. Godt fornøyd med disse ja. For jeg kjøpte duk til bordet og spisebrikker som duker til benkene året før. Så nå ble alt "likt". 



Brødpose for julefrokostene må til. Litt rester av stoffene er morsomt å lage ting av. 



Og en pose for det glutenfrie...



Og nissefar er kommet på plass og fått en mengde meg Argentinere i magen. Mønstre på nissen lå her, men nå er det dessverre borte, men prøv for det kan ha kommet igjen:
http://kongroa.blogg.no/1256238006_partynisse__nisse_med.html 



Gromkaka må jo på plass, ikke jul uten goro hos meg:)





Så flytt`n til Telemark og Torun.... der får`n det godt for den dama passer på...



Litt stoff til overs av andre typer julestoff ble poser til alle fire jentene også. Så nå er det bare å finne frem julemønsterne i august for da starter produksjonen for julen 2011. Det er allerede kommet inn bestilling på to stk julenisser.



Nye duker på nye møbler måtte jo også til........ og en ny festremse, den gamle er utslitt..... og kastet....



Men jeg var ikke fornøyd så de to første dukene ligger bare her..... men jeg strikket nye og de er jeg fornøyd med:)  

Ingen kommentarer: