lørdag 23. april 2011

Nestemann ut av klassikerne ble marius....

Da er marius gryteklutene ferdige. Ble 90 masker i bredden og 59 omg. Med Bomull Sport (Nille) som er et garn jeg liker meget godt. Loer ikke og er mersisert (glanset). Holder seg meget godt i vask. Det er dessverre ikke alle Nille butikker som har fått det enda, men hos oss har de alle fargene. Jeg boltrer meg der. Bruker pinne nr 3,5 i 40 cm. Brukte mønsteret som står på side 4 (mønsterdelen) i heftet til Sandnes som heter "Tema 15 voksne". Mønsteret er delig med 18 og jeg brukte 5 rapporter i bredden og 59 omg som på mønsteret.

Hekler de av etter 2 omg med rødt og ikke 3 som i mønsteret. Heklet fastmasker og tar en fra hver side (45 pr bredde). Så hekler jeg annen hver masken rundt på resten. Hempa er 10 lm og 15 staver tilbake så de blir på retta. Har brukt noen av de første jeg lagde og er strålende fornøyd. De blir gode og store så du kan brette de dobbelt....

Diagrammet kan du finne her:

6 kommentarer:

MayM sa...

Flotte, artig med Mariusmønster på grytekluter.

MaaneSkygge sa...

Disse var jo kjempeartige :) Har du brukt dobbelstrikk? Eller har du strikket fire lapper som du har heklet sammen til 2? Eller har du strikket lange remser som du har brettet sammen på midten, og så heklet sammen?

Buglas design sa...

Strikker rundt med 90 masker. Hekler av maskene på slutten og rundt for resten.

Sissel sa...

Veldig fine! :) jeg har kjøpt bomullsgarn og skal prøve med det.

Eli sa...

Kjepefint med norske mønster på grytekluter.
Nåer du lagt til i min blogg, så da kan jeg følge med ;)

Anonym sa...

Takk for at du deler mønster med oss. Så utrolig mye fint du har laget. Disse gryteklutene skal jeg prøve meg på for de var bare lekker altså. Så inspirerende å se at det finnes kreative folk som lager de utroligste ting. Da får man jo litt ideer selv