mandag 15. august 2016

Hyttelivet dyrkes

Så nå er vi på hytta... Siden jeg er sykemeldt så kan vi være noe ekstra dagen.
Vi har planlagt å male siste del av pilarene som hytta står på. Men det regner jo bare.
Så håpet er at vi får gjort det i morra for da er det meldt bra vær.
Det var godt å ta det rolig denne uka siden jeg ble så skrall av maten forrige søndag. Jeg fikk utslett på fredag så jeg skjønte at det var gluten jeg hadde fått i meg. 
Så jeg vet at på denne restauranten blir det ikke noe spising for meg.
Da får jeg heller reise en annen dag enn søndag og ta turen innom Burger King på CC senteret på Gjøvik. For der vet jeg maten er trygg. Ellers så blir det engangsgrill og pølser på en resteplass. Fordelen med å få i seg gluten er at blir ikke dårlig med en gang. Men denne gangen fikk jeg kolikk på turen hjem. Jeg slet veldig de siste timene av turen.

Så nå er det å vente på neste møte med NAV. Jeg har god kontakt med avdelingslederen min på jobben og hun vet godt at jeg ikke kommer tilbake. Det blir rett og slett for tøft. Jeg vet faktisk ikke hvor lenge jeg ville klart det lengre. Jeg var nede i den tredje kjelleren til påske. For de to første hadde jeg vært innom. Jeg var vel iferd med å gå inn i en depresjon.
Men merker nå at livet vender tilbake og at jeg takler min tinnitus på en bedre måte. Så det å sitte på telefonen hele dagen funger absolutt ikke for meg.
Jeg har rett og slett feil jobb!

Så jeg er spent og litt redd for fremtiden. Hva skjer liksom? 

Så var det jo ullbukse jeg hadde strikket skjevt.
I går kveld strikket jeg opp det halve beinet jeg hadde rekt ned.


Og her har jeg strikket skrittet sammen.
Jeg feller altså ikke maskene, men strikker de sammen i ett.
Ta en titt her så slipper du å få den tykke kanten som en får når en feller og syr etterpå.


Så nå har jeg kommet et lite stykke oppå buksa. Men i dag har den måtte hvile fordi det ble mer bestemorruter her og sammenhekling av teppet mitt.


Her har jeg kommet i skrivende stund. Har telt nå og har 4 stk lapper for lite. Jeg regnet 80 stk, men det blir 88. Og jeg hadde heklet sammen 44 som er halvparten. 
Så i morra blir det å hekle de siste 4 rutene.


Her startet jeg i dag. Da var blokkeren full. De burde stått på der en god stund, men siden jeg nå hekler de sammen med en gang så får de kun stått noen timer. Det er alt for lite, men det går greit.


Så dukket det opp at jeg får for lite av det koksgråe garnet jeg bruker til sammenheklingen. Så da blir det å finne ut av om jeg skal bare ta en litt lysere går, ta svart eller kjøpe til garn som er likt. 
Det er jo et resteteppe så jeg tar det lysere og slik ble det.


Måtte jo prøve det for å se om det er stort nok. Det er langt nok, men jeg er usikker på om det blir bredt nok. Nå kommer det en marineblå kant nede på senga. Et kappelaken jeg har klipt ferdig og skal hjem å sy. Det kommer over det hvite strekklakenet som syntes.
Det blir bare et strekklaken som går under overmadrassen.
Så teppet skal ikke gå lengre ned.

Så da er det å hekle litt mer sammen på teppet i kveld og kanskje strikke litt på buksa. 
For det går unna når jeg hører på strikkepoder.
Hør gjerne på: Strikkpaalandet



Ingen kommentarer: