søndag 14. august 2016

Skrotposen er i flittig bruk

Her hekles det bestmorruter og da brukes skrotposen flittig. En liten rund sak som datteren min ønsket seg har jeg også på hytta. Og på siden sees også nålputa jeg har designet. Den ligger det mønster på i facebookgruppa mi: Buglas Design.



Rundt på denne er det plass til diverse tilbehør. Kjekt å samle alt på et sted. Sy den selv eller så kan de kjøpes ferdige av meg. Jeg lager poser om dagen så de kommer snart til salgs på bloggen min: Buglas Design eller på Facebooksiden min med samme navn.

Ser på bildet at Ørneputa har sneket seg med. Den finnes det mønster på her:
Den kan også bestilles ferdig. En av mine venninner strikker og selger den for meg.

Og hva brukes nå disse trådrestene til?
De bruker jeg til fyll i nålputene som jeg både strikker og syr. Jeg driver å designer en nålpute og en skrotpose til symaskinen. Nok et ønske fra min yngste datter. Hun er god på å finne ut hva hun trenger og da lager mamma.

Ser jo at jeg må ha meg en garnkasse på hytta også. Har med min hjemme ifra, men den er det jo alt garn i. Så da blir nøstene liggende på puffen. Og hva skjer.....


Jo da, de ramler ned på gulvet. Så da må jeg hjem og finne en på salgsutstillingen til gubben. Skal se om jeg får sneket en til meg....


Men ryddet litt plass nå så jeg fikk garnnøste nedi. 


Har blitt så glad i denne garnkassa for da ligger nøstene stille. Og som sagt så selger gubben de.
Her er linken til garnkassa.


Så hekles det bestmorruter og nå begynner jeg å komme i mål snart. Her er noen få ruter som jeg heklet sammen med morgenkaffen i går.


Og vips så var det blitt 20 stk før jeg la meg.
Så nå er det KUN 20 stk igjen før teppet er ferdig. Det skal pryde dobbeltsenga i anekset. Og der begynner det å bli ferdig nå. Vi har lett etter et stativ til det flotte settet jeg fant i en bruktbutikk i Lillesand. Så tittet gubben i går etter det på Finn. Da så han at det brukes gamle nattbord med en plate bak. Og et slikt har vi jo hjemme. Så da blir det å sette på en plate bak (ja selvfølgelig gubben) og ta det med. Det er malt i lyse blått og det trur jeg passer bra da det er kongeblått i vaskebollen og mugga. Så nå skal det måles på senga for jeg har kjøpt stoff på Stoff & Stil på Sørlandssenteret i marineblått. Så det blir rein maritim stil der inne.
Og beina jeg kjøpte på Ikea lo vi godt av. Senga er alt for lav. Så svigersønnen min fikser nye bein til oss til uka og sender oss. De bor et steinkast unna. Kjekt å ha noen som kan gjøre en tjenester siden vi bor 4 timer unna nærmeste Ikea. Men gleder oss til de kommer på Moa selv om det blir 2 ferjer for å komme dit. Men en tur til Sunnmøre kan en jo ta en gang iblandt når en trenger noe der.

Ha en super dag.... for her er energien i ferd med å komme tilbake.



Ingen kommentarer: