mandag 12. september 2016

Jennys pute

Denne puta fikk navnet Jennys pute etter min mormor som døde alt for tidlig.
Jeg har kun sett min morfar i live. Da var jeg 4 år når han gikk bort. 
Savnet etter besteforeldre har alltid vært der.
Men hadde tanter og onkler i fleng så de fylte nok noe av rollen.


Slik ser den ut. Den er strikket i kauni i bunnfargen og med svart superwash fra Europris. Helt fornøyd er jeg ikke med den for det lilla ble vel mørkt. Så nå blir det en pute til i samme med ensfarget bunnfarge. Det var bare  det å bestemme seg da.
Jeg har en god del farger i dette garnet så jeg lurer på rød med svart, cherise med svart, lilla med svart eller lindegrønn med svart. Uff da, alt for mye garn å velge i.

Mønsteret er lagt ut på Ravelry og på Strikkoteket. 

Ravelry: Jennys pute

Strikkoteket: Jennys pute

I går var jeg å kjøpte Finull på Husfliden i Molde. Og boka til Christel Seyfarth ble bestilt på Adlibris. Så nå blir det å bruke litt av teknikken hennes på mine puter.
Jeg skal kun bruke bunnfargen slik.


Kjøpte 3 serier med farger og er spent på hvordan det blir. Dette er et reint uland for meg.
Og pussig nok så ramlet det nedi en kauni i grått også.
Så da blir det puter til sofan i sør regner jeg med.





Ingen kommentarer: