onsdag 14. september 2016

Meretes pute

I våres sa Merete (min strikkepodcast makker) at. Kan du lage en bokpute? 
Å ja da svarte jeg, det kan jeg.
Da startet tenkearbeidet for det var mye som måtte klareres når en skal lage en personlig pute som skal treffe vedkommende. Farger bør også tas med i starten så de danner grunnlaget.

Siden Merete er lærer, bokelsker og håndarbeidsfantast så måtte det jo bli noe i den duren.
Og hvordan skal en da fremstille dette?
Siden jeg i perioder bor på Pinterest så dukket plutselig et bilde opp.
Der var puta til Merete ja tenkte jeg.
Da satte jeg igang og tegner etter bildet.
Jeg lo vel godt når jeg tenkte over at det ble en ugle.
De er både kloke og har stålkontroll.

Selve ugla gikk ganske greit, men så var det kanten (e) rundt.
Jeg slet en del med det for jeg syntes de ble rotete.
Men når jeg fikk justert den innerste delen så satte jeg igang.
Og slik ble den.


Så i morra bærer det til Hansgården og ny innspilling av strikkepodcasten: StrikkPaaLandet
Og jeg har en nydesignet pute som skal strikket til ene dattera mi.
Da blir den i grå Kauni og svart superwash ull.
Den ser dere nok i løpet av neste uke.


1 kommentar:

Merete B. Aae sa...

Tusen millioner takk for en kjempefin pute. Det er første gang noen har designa noe til meg på denne måten. Takk også for fine ord. Nå står puta sammen med adventsputa jeg fikk av deg for et par år siden.

Takk for en fin ettermiddag i strikkingens og hakkingens navn, med innlagt intervju av lokalavisa.

Gleder meg allerede til neste gang!

Merete