søndag 4. september 2016

Vaid, sopp og akun

nFor en blanding det ble, men fantastisk gøy.
Storkost meg i i helga selv om jeg nå er veldig sliten.
En tinnituss som er p høygir og fibromyalgi som trenger noen dagers hvile.
Godt en kan hvile i morra.

Helga startet med at jeg reist på hytta for å gjøre klart til å få to overnatingsgjester fra kurset. Trivelig å slippe å være alene på hytta.

Så vinterputa og jeg satte oss godt tilrette og var i godt selskap på fredag kveld.
Fikk strikket en del, men så dukket det opp en ide i huet og den måtte jo tegnes. Det ble en nålpute av litt restegarn. Så den strikket jeg lørdag morgen.

Så startet Vaid og soppfargingskurset.....

''

Det var kjedler.


Klipping av Vaid.


Skjæring av Vaid.


Legge i vann Vaid. 


Mye Vaid.


Og enda mer Vaid. 


Så startet vi på farginga, skyllinga, vaskinga og tørkinga.


Var noen meter garn ja. 


Her er det første mitt. 


Og her er det andre. 
Dessverre la jeg igjen garnet mitt så det ble med bildene. 


Så måtte jeg jo montere nålputa også. Den til venstre ble det. Den til høyre lagde jeg mønster på for noen år siden. Trur det var i 2009. Brukte den heklede som mal og lagde den til strikket utgave. 


Og s var det å ta bilder av garnet. Masse garn ble det i dag også. Da som var soppfarget.




Dette var garnet jeg fikk med hjem. Dette er nesten bare fra sopp. Den øverste er fra Vaid, men er da den rosa utgaven. Overskuddet fra fargingen. 
Dette var gøy. Så det blir å prøve seg frem videre med en sopp. Har tenkt  finne ut hvem sopp som er mest vanlig her jeg bor og der jeg har hytte. Så får en plukke litt.
Samt at jeg nå tenker litt på plantefarging også.

Så da får en legge vekk vinterputa og få seg litt søvn hvis tinnitussen tillater det.


Ingen kommentarer: