tirsdag 18. oktober 2016

Sissels gryteklut

Grytekluter blir det en del av her i huset. Supre som gaver til familie, venner og kjente. De går kjapt å strikke og er gode siden en ikke brenner seg. 
Men EU godkjente er de ikke så de må etter 2018 selges som pynt når kravene kommer.
Men pytt å jeg bryr meg om det nå. 


Siden jeg nå begynner å bli lei de jeg har så blir det å designe noen nye. Og her er førstemann ut som heter Sissels grytekluter. De som har strikket noen puter fra mine design kan nok kjenne igjen denne. For dette er innerste delen av Krystallputa. 
Den er ikke firkantet så målene er 17 cm høy og 19 cm bred. Dette bygger på at en strikkemaske blir bredere enn den blir høy. Så dermed blir den litt bredere. Men det er bare praktisk fordi en jo bretter de i to i bredden og ikke i høyden. 
Her finnes mønsteret: Sissels grytekluter på Strikkoteket
Mønsteret på Ravelry: Sissels grytekluter på Ravelry


Og så ble det jo et par med hjerter også. Litt til messa må det bli. Og for å få ned garnlageret litt. Jeg måtte fylle opp med noen farger siden jeg var tom. Men rødt har jeg veldig mye av så det må brukes.
Og hva er vel bedre enn til julemessa. Disse ligger gratis på Strikkoteket, trykk på linken under.

Ved siden av grytekluter, jakker, litt søm av gardiner og klær så går det fremover med teppe. Blir sånn i røkk og napp når en har lyst. Har fått festet de fleste trådene nå så da blir det å hekle mer. Er omtrent halvveis. Men først må jeg sy ferdig noen gardiner jeg har på bestilling.


Jeg har nådd toppen på høyre side og har passer 100 på bunnen som skal være 127. Så det nærmer seg at det nå kun går innover... Et par uker nå så er jeg nok der. 

Ingen kommentarer: