onsdag 16. november 2016

Sømdag og messeforberedelser

Snart er det julemesse og det skal bli bra så det blir litt borte av alle prototypene her i huset. Lager vel mye til å gi bort. Greit å få igjen litt for garn og alt arbeidet.

Lørdag hadde vi wordshop her lokalt og det var kjempetopp. Jeg hadde klipt en del ferdig for å utnytte tiden med å sy. Samt å kunne bistå de som var der. 


Og litt ble det jo. Tre av tingene gjorde jeg ferdig på søndag. Hadde glemt å klippe noen vrangborder til to bukser og glemte å ta med meg tvillingnåla til en genserkjole. 


Så har jeg drevet å laget flaskefrakker om dagen. Og da dukket det jo opp en med ugler. Merkelig det der gitt... må nok være hekta på disse uglene. 
Så da måtte jeg jo teste ut om det gikk til en vinflaske også. Og den passet perfekt. Så nå er det kun å strikke en til og vente på teststrikkeren skal bli ferdig og godkjenne mønsteret.
Lurer på hva jeg skulle gjort uten testerne mine. Helt umulig å lage alt selv i alle typer og farger.


Gubben og jeg har noen barnebarn og 2 av de miste er jenter. De er 2 og 3 år gamle og da er jo dukketøy veldig aktuelt. Så dermed ble det stativ til dukkeklær fra Dinges verksted og så er det min tur til å fylle stativet med klær. Første plagget er ferdig. For når jeg startet på noe så blir ofte første plagget fra et ferdig mønster gjort om så mye at jeg kan kalle det mitt eget når nr 2 er sydd. Helt typisk her i huset det. Jeg har min måte å gjøre det på og da blir det slik jeg liker det best. For det må være enkelt å ta på og av. Ikke mye knapper og dill til disse småtassene. Men jeg øker nivået etter hvert. For når de blir eldre får de klær med trykknapper først, så knapper og så må får de med knyting. Dette gjorde jeg til mine og de lærte mye av å leke med dukkene sine.


Slik ser stativet ut. Veldig fornøyd med det. Foten kan klappes sammen så det blir helt flatt. 


Og så nærmer det seg advent og magebelte konkurranse igjen. Så da må det jo bli noen nye mønstre. Her er førstemann ut. Og flaskefrakken er selvsagt med. Den lanseres samtidig med første konkurransen. Denne tennbrikkboksen er mønster nr 2 som skal ut senere i desember. Jeg holder også på med en pute som blir siste konkurranse.


Så nå telles det lapper om dagen. Spent på å se om hvor mye det er. Vil du være med så følg med på Buglas Design sin side på Facebook. Det er kun der det kan svares under bildet av aktuelt mønster som gis bort.


Kom plutselig på at Selskapsfrakken hadde jeg ikke strikket opp. Så da ble det en i hvit og grå. Fargene til eldste datteren min. Så blir den ikke borte så havner den der.


Her er noen av flaskefrakkene som nå skal være med på messa. 
Det meste er klart nå, kun meg og mine ting som gjenstår.
Mange flotte medlemmer i Aukra Husflidslag gjør denne messa mulig.





Ingen kommentarer: