lørdag 4. februar 2017

Restegarnangrep

Her må det brukes av restegarnet innimellom det andre en lager. Jeg tømte før jul en god del og gav til SFO. Nå er ene kurven min snart full igjen. Så da blir det gensere og bukser til ungene. Samt noen småting som votter, halser, luer og skjerf.


Så nå er genser nr 4 ferdig i str 5 år. Strikket den et par cm lengre både på ermer og bol fordi det alltid blir for kort i forhold til bredde. Så da var 4 nøster med gammelrosa alpakka fra Sandnes og 1,5 nøste med marine borte. Og jeg ligger i forkant med klær til barnebarna. Endelig kommet opp på det nivået nå. Så da er det å strikke ullbukse til minstemann som skal i barnehagen til høsten.
Men først er det å strikke ferdig genseren til søstera som også er i alpakka, men den er i 6 år. Hadde vel mye garn igjen fra et par prosjekt så da blir det en genser i cherise og lys rosa. Denne gangen i DSA alpakka og Sandnes mini alpakka. Jeg blander slike garn helt greit siden de har samme vaskemåte. Men en må ikke bløtlegge de for da kan fargene smitte over i hverandre. Så med damping og en sprayflaske med utblandet eddikvann før håndvask i maskinen fungerer flott før vask.
Eddiken binder fargene.

Siden det fortsatt er tidlig her i huset så blir det litt hekling på mariusteppe og litt strikking på restegenseren. For om et par timer blir det å gjøre den vanlige runden på butikken. Så blir det å finne frem UFOer for i morra er det innspilling av ny podcast og den har nettopp det som tema. Så da får jeg ryddet litt på hobbyrommet samtidig. Men er ganske sikker på at det ikke er så veldig mange som ligger der. Mener jeg har max 5 stk, men det får tiden vise.


Ingen kommentarer: