søndag 9. april 2017

Hobbyromshelg

Denne helga har jeg virkelig kost meg på hobbyrommet.
Loftstua er mitt eldorado. Her har jeg alle tingene mine og kan bakse meg akkurat så mye jeg vil. Fult er det sier gubben. Men nei da sier jeg. Det er akkurat passe fult.


Så i går ble det lagt 5 strikkeposer. De får en 6 nøster garn oppi. Akkurat passe til putestrikking.
Jeg lagde noen før jeg fant størrelsen til putene. 
Dette er stoffer jeg har fått så et par av posene skal selges og overskuddet skal gå til noe spesielt.


Martheskreppa har jeg blitt så glad i. Den er super til putegarnet. Akkurat passe stor til 10 nøster. Men trenger jo ikke mer enn 6 til en pute. Så denne passer også til løperne for det går det 9 nøster.
Så nå setter jeg sammen stoffer og syr. Den ene bakerst skal jeg ha selv, den andre er reservert.
Men i dag blir det flere som alt er klipt. Så nå er det å starte på de så de blir ferdige i løpet av dagen.
Har planer om å lage mange slike strikkeposer. De er så supre til gaver.


Søndagen startet med å klippe flere Martheskrepper. Og resultatet ble 5 stk. Stoffene raser av sted med denne typen strikkepose. Det går en knapp meter til en veske. 
Den gule skal a mor ha til påskestrikken.


Og så klipte jeg noen strikkeposer også. Det ble 10 stk slike. En til a mor selv som skal ha en til påskestrikken. Så da utvidet jeg prosjektposene mine med 2 nye. Ja, ja... Det betyr at jeg ikke skal ha flere UFOer. For nå har jeg vært superflink. Jeg har kun 2 prosjekter i strikkeposene som jeg driver med. Resten er kun garn, mønster og pinner i. Så nå har jeg vært superflink. Har igjen 2 UFOer som jeg ikke er ferdige med. Det er en kjøkkengardin og en genser jeg skal strikke litt høyere i halsen. Genseren er rekt ned og kommet på pinnen. Så den er straks ferdig.
Da er det kun gardina igjen og den tenkte jeg å finne frem etter påske. Da skal jeg hekle litt på den hver uke så den blir ferdig den også. Det er den høyeste gardina så den som jeg ikke har startet på er den minste. Og glad er jeg for det. 

Ingen kommentarer: