tirsdag 23. mai 2017

Aksjon rydding av Bula

Når jeg kom hjem på søndag så var det bare å gå opp i andre etasje og starte på resten av aksjon rydding. Jeg har fått så flott system på garnet mitt så nå var det stoffene som måtte til pers. 
Kasser har jeg, men langt ifra nok. Så jeg må bruke mye stoffer før jeg kommer ned i kassene. Så jeg må vurdere å kjøpe et par kasser til. Og jeg trur jeg får plass til det. 
Så da går aksjon rydding over til aksjon oppsying av stoffer. Nå har jeg fått full kontroll på garnet mitt så da er det stoffene som skal ha: Forbruk uten påfyll.
Men litt strikking blir det jo også siden vi er en del på hytta om dagen. Både til og fra siden gubben jobber. Og en god del på hytta. Er ikke så mye annet å finne på der uten å vaske og gå turer. Men en kan jo ikke drive med det hele tiden. Så jeg har med litt og har et lite garnlager der som jeg bruker av. I hovedsak er det testegarn.


Siden påske har jeg strikket på dette settet. Litt nå og da i bilen. Og her er resultatet. Et sett med Ole Brumm til yngeste barnebarnet. Han skal jo bli barnehagegutt til høsten. Så da må a Mimmi lage så han har godt med ullkær til vinteren setter inn.


I siste innlegg la jeg ut bildet til venstre. På tide ja. Absolutt på tide tenkte jeg. Så da satte jeg igang. Ryddet en god del på søndag, men måtte ta resten i går for det ble for mye for ryggen. Den tåler ikke stort av slik bøy og tøy. Så det må foregå i epoker her i huset. Hadde bare alle trodd på hvordan den ryggen er så hadde det vært supert. Noen ting tar tid.


Jeg er utrolig heldig å ha teststrikkere som strikker og strikker for meg. De holder både garn og pinner selv. Lurer på hva jeg skulle gjort uten de. Da hadde det blitt få ferdige mønster. For jeg ser absolutt ikke alle mine feil selv. Men de ser jo alle..... spesielt den mannlige strikkeren. Så gøy å se hvor dyktig han er. Her er Hjem kjære hjem fra den ene testeren, Jeg har ikke rukket å strikke den selv enda, men blir i løpet av sommeren.


Tante Maries pute var jeg ikke fornøyd med. Fargevalget ble så dårlig fremstilt på bilder så jeg valgte å strikke den i nye farger. Og da ble jeg knallfornøyd. Denne ble mye bedre en den andre. Så da er den også lagt ut på Strikkoteket. 

Så da er det å hekle litt på Setesdalsteppe i kveld. For håndarbeide til langhelg på hytta skal pakkes etterpå. For i morra formiddag får vi besøk av to som skal til Ona.
Så her er klippfisk lagt i vann og vi har handlet inn alt til Bacalao. Når en kommer fra det kjukke østlandet så må en jo få noe som er typisk vestlandsk. 

Så da er det å hekle litt her..... 

Ingen kommentarer: