mandag 29. mai 2017

Mitt fantastiske sted

Ja det er mitt fantastiske sted. Furustua på nordmøre er min tomleplass der jeg storkoser meg og har meget gode dager. Forunderlig nok så er jeg mye bedre på hytta enn hva jeg er hjemme. Hjemme går det sånn halvt om halvt. Mens på hytta tar jeg det rolig. Går turer, hviler, spiser god mat og bedriver håndarbeide. Ja og litt spinning også....

Så kom spørsmålet i helga... kan en dille gå over?
Tviler på det gitt. Siden jeg stadig liker å tegne puter.
Bare rett og slett syntes det er knallgøy. Designe og så strikke for å se resultatet. Ikke alltid det blir helt topp har jeg erfart, men da endrer jeg litt og så er den bra.


På onsdag hadde jeg besøk av forfatteren til denne boken. Hun var på reise på nordvestlandet. Og da fikk jeg denne av henne. Å som jeg har kost meg i helga med å bla og bla. Minner strømmer på av ulik art. Så det er helt klart at noe skal lages herfra. Bare jeg blir ferdig med corner to corner teppene. Det er igjen 3 stk når jeg er ferdig med det jeg holder på med.


Det ble en skikkelig langhelg på hytta så på onsdag måtte jeg pakke håndarbeide. Det er alltid vanskelig når en skal være lenge borte å ta med rett type garn, nok garn, riktige pinner, osv. Så det brukte jeg god tid på. Disse nøstene ble funnet frem og arbeidet ble startet på. For det liker jeg godt å få startet så jeg vet at pinner er med. 


Så ble puta ferdig på hytta på fredag. Og jeg ble superfornøyd med Tanne Annes pute. Den er strikket i grå Delight og mørke rød Karisma. Det blir en pute til i andre farger, Da kun i Karisma. Kjekt at folk seg hvordan den ser ut i flere farger.


Jeg har lenge tenkt på å lage en hytteregelpute og i helga ble denne til. Når den ble ferdig så syntes jeg den nederste teksten blir litt borte. Så jeg har gjort den om, funnet frem nytt garn og er snart igang med neste utgave. Denne gangen i hvit og lilla, men i et annet garn. 


Mariusgensere er alltid kjedelig opp til mønsteret. Så derfor har jeg lært meg til å strikke dette i bilen. Og bilturer er det mye av her siden avstandene er så lange. Så nå er det ene barnebarnet på 7 år som skal få ny genser siden hun har vokst ut av sin gamle. Denne gangen ble det rosa og natur i to farger. Hun er en prinsessetype så da må det være litt søtt. Så nå er jeg ca 20 cm opp på bolen. Den får hvile til neste biltur nå. Eller hvis det blir å sitte sammen med noen for da strikker jeg enkelt. 


Når jeg kom hjem i går så fant jeg frem bomullsgarn. Jeg har bestemt at nå skal alle gryteklutdesignene strikkes også. Så dette er førstemann ut. Det er vel ca 10 stk jeg ikke har modell av. Så for at deltagerne på Midtnorsk Strikkefestival skal få se designene så må de strikkes opp. Etter gryteklutene så blir det flaskefrakker og løpere. Har nok ikke mer enn tia av veien. Så noen nye putedesign er det nok liten plass til. Men kjenner jeg meg selv rett så blir det vel noen.



Ingen kommentarer: