tirsdag 20. juni 2017

Bomullsgarn blir til grytekluter

I dag tidlig var det som alltid litt vakuum etter jeg var ferdig med et prosjekt. Så da er det alltid kjekt å nappe tak i et gryteklutmønster. Denne gangen et nytt mønster. For jeg har alltid noe nytt liggende. Og hva er bedre enn å snappe til seg en slik før en strikker til byen for å hente medisiner.

Så da kjørte jeg igang på morran.
Navnet har den fått etter min ene kursine. Tantene mine får putenavn og kusinene mine får grytekluter. Mulig jeg ikke lager til alle. For vi er 26 søskenbarn. Da både jenter og gutter. Får se hva guttene skal få. Noe mer mannlig tenker jeg. Utenom min favoritt fetter. Han fikk en pute oppkalt etter seg. For han har jeg mye kontakt med. Vi har cøliaki begge to og dermed utveksler vi erfaringer om akkurat det. Jeg finner ut noe og han finner ut noe.


Så når jeg kom hjem så var den første ferdig. Så da er det å gjøre ferdig mønsteret og legge det ut.
Tenker jeg strikker de i en farge til. Så de som skal kjøpe mønster ser mulighetene med å bytte farger.


Så da blir nr 2 til i dag. Samt at jeg strikker på Vinterfrydputa i sjøgrønn og svart.
Faren er vel at jeg startet på en ny pute siden det nå ramlet inn 4 nøster med kauni.... 

Ingen kommentarer: