torsdag 15. juni 2017

En lang fest ble kort

I dag sitter jeg og gliser. For i går tok jeg meg en tur på biblioteket å lånte 2 lydbøker. Tenkte at det holdt for å feste trådene på c2c teppet med setesdalsmønster.
Så startet jeg opp, satte på lydboka fra Jo Nesbø. Fant fram nål og saks. Begynte å feste.
Byttet en cd og syntes det gikk da raskt.
Byttet til cd nr 2 og så at nå var det ikke stort igjen.
Og så var jeg jaggu ferdig før cd nr 3 var ferdig. Altså sånn ca 2,5 cd med lydbok.
Ble jo nesten skuffet over at det gikk så raskt fordi jeg hadde tenkt at dette tok minst to kvelder.
Å så tok det altså knappe 3 timer.
Pussig hvordan en mentalt tenker og hva som skjer i virkeligheten.


Jeg måtte jo prøve det før det sendes avgårde. For jeg kunne tenkt meg et slikt selv. Syntes det er smart at det ikke er helt opp når det brukes til daglig. For da slipper en å brette det ned når en skal sove. Her i huset brukes det oppå dyna på vinteren. Samt på vår og høst når en har byttet til sommerdyna. For det gjør overgangen enklere.


I dag syr jeg. Flere strikkeposer. På søndag lette jeg etter noe stoff når jeg kom over disse. Det er overskuddet etter flere dåpskjoler. De tok jeg å la sammen med olastoff og ble veldig godt fornøyd for dette kunne jo bli tøft. Hvorfor ikke ha strikkepose med silkestoff/ perler som koster 350 kr meteren. Dermed ble det slik.  Den øverste ble lagt i haugen med de andre strikkeposene. Mens den nederste ble min. Den fikk 6 nøster inni seg og skal bli en nye pute. Kun plukket ut fargene, mønsteret er ikke tegnet enda. 
Så nå blir det å sy ferdig noen strikkeposer til før en gir seg for i dag.
Det blir ikke mye om gangen, men litt klarer jeg og det er en stor seier. 
Endelig klarer jeg å sy litt lengre enn hva jeg har klart på lenge. Men det bygger på at nå begynner jeg å bli bedre igjen. Godt å klare å fungere greit etter noen aktive dager.
I kveld er det styremøte på skype og strikking. 
Så blir det hytta i helga med nye puter og flaskefrakker.
Og så har jeg lurt med meg noen grytekluter også.
Samt mariusgenseren til 7 åringen.



Ingen kommentarer: