onsdag 2. august 2017

August og høsten er på tur

Vi har fortsatt godt vær her, men temperaturen er ikke som den var i forrige uke. Så en må nok bare beregne at nå er høsten snart her. 

Og hva er vel bedre enn å strikke litt juleting da?
Så her er strømpe nr 1 av 2 som må strikkes til barnebarna. Denne er til mitt yngste barnebarn og neste er til gubbens yngste barnebarn.


En tur på dagsenteret i går gjorde at det blir godstolen i dag.
Ryggen funker dårlig enda. Det har den faktisk gjort i et halvt år. Og for 14 dager siden fikk jeg beskjeden at det er en "mekanisk" skade som gjør det.
Jeg tenker spesielt på en skade jeg fikk som 18 åring på håndballbanen.
Da ble jeg dyttet med hard kraft inn i håndballmålet. Jeg hadde sterke smerter akkurat der skaden er. Og ryggvirvelen har "vokst". Så det kan tyde på at det er den som er årsaken. Så det er ikke plass til nerven. Derfor blir den irritert. Jeg går feil og dermed blir det betennelser og feilbelastninger.
Så da får en bare vente på ekspertene for videre utredning og gjøre det beste ut av situasjonen i det daglige. For går jeg for mye sliter jeg med smertene. Men en kan jo ikke bare sette seg ned å sutre heller da. Så da blir det håndarbeide og atter håndarbeide.

Siden jeg da halvveis sitter/ ligger så mye så blir det jo å rydde litt på pcn også.
Så da dukket denne opp som jeg har strikket, men ikke lagt ut.
Jeg husker ikke hvor mye garn det gikk og skrev det heller ikke ned. Ikke har jeg en pute som er 45 x 45 heller så jeg får veid de. Så da blir det å vente til jeg kommer til Sparkjøp og får kjøpt en slik pute. Rekke opp er unødvendig syntes jeg. Ingen hast her i gården.


Så var det denne jeg tegnet for lenge siden. Den hadde jeg ikke strikket. Pussig tenkte jeg. Men så fikk jeg strikket den i grått og lagt den ut på Strikkoteket.


Den fikk god mottagelse og modellen havner nok hos min eldste datter. Derfor strikket jeg den i grå og gråt. For det er hennes farger i stua.


Denne karen her har jeg revidert mønsteret på og da trang jeg en ny modell. Så denne ble til her om dagen. Valgte beige bunn og svart ørn. De fargene syntes jeg ble knallbra og det blir nok bestilt mer av dette garnet for det passer til mange farger.

Så da er det å hive seg på Tante Evas pute som er nestemann og den har jeg faktisk strikket snart halvveis på. Startet i går ettermiddag. Så den er nok ferdig før helga. Hvis garnet rekker for det er jeg faktisk usikker på. Men kjekt vi har en lokal butikk inne i byen som har garnet. Jeg bare trikser til innfargningen. Og nå er det straks å pakke til hyttehelg. Håndarbeide er jo aller mest viktig.

Og så har jeg startet på et nytt design.
Virkelig spent på dette.


Dette er bilstrikk så den kan ta litt tid.

Ingen kommentarer: