søndag 10. september 2017

Husflidsdagen

Husflidsdagen er et årlig arrangement i Norges husflidslag. Vi i Aukra husflidslag avholder denne andre lørdagen i september på den flotte kystgarden her på øya. 
Her koser vi oss med et tema hvert år og rømmegrøt.


I år var det Fru strikk fra Molde som var innbudt til å vise frem de flotte teppene hun strikker og tover. Det var mange som beundret de i finværet i går.
Det var masse besøk og rømmegrøten gikk tom.
Lotteri hadde vi også og jeg vant.

På kvelden fant jeg fram duken jeg hekler på igjen og tenkte jeg skulle hekle litt mer på den så mønsteret kan legges ut. Dette er min første filetheklede duk som jeg kommer til å selge mønstre på. Er veldig spent på mottakelsen. For hvis denne selger så kommer det flere etter hvert.


Er veldig godt fornøyd hittil.
Så nå er det å hekle enda mer så den kan være ferdig som mønster i slutten av uka. Ja for det tar ca 14 dager å lage et mønster på en slik duk. Først skal den tegnes, så skal den hekles, så skal testerne hekle den, så skal mønsteret lages, så diagrammet konverteres, mønster skrives, bilder tas, mønster konverteres og så registreres i mønsterbasen.
Pussig nok så holder det meg i godt humør og jeg storkoser meg. 
Jeg glemmer jo plagene mine når jeg er dypt inne i mønstrene.
Og det er så fantastisk. Rene friminuttet sa jeg til en venninne.


Ingen kommentarer: