lørdag 2. september 2017

Ingrids julestrømpe

Jeg har strikket noen julestrømper og har stadig fått spørsmålet om å lage mønster på de jeg lager. Da har det seg slik at de jeg strikker til barnebarna kommer det ikke ut mønster på. De skal få lov å ha sine egne sokker. Men siden en venninne ønsket at jeg skulle strikke til hennes barnebarn så tenkte jeg det var greit å lage et nytt mønster. 


Da tok jeg julekurvputa og kopierte over noen av diagrammene og satte sammen. Behold stripene under foten og den øverste borden. Resten er helt nytt. Men etter å ha strikket en så oppdaget jeg at bord nr 2 var litt vrien. Så da tok jeg å tegnet den om og da ble den super. Den gamle ble litt for knotete og det er ikke ønsket. Ting skal være greit å memorere tenker jeg.

Så da er det de 4 sokkene til høyre på bildet som ble valgt ut som vinner.

Navnet fikk den etter min venninne sitt eldste barnebarn som heter Ingrid.
Kjekt å kunne navnsette med noen utenfor slekta også.

Så da har jeg strikket 10 stk i denne runden. Men det stopper ikke der for nå er jeg på nr 4 i neste bestilling. Så er det en bestilling med 1 og en med 3 strømper.
Så litt ferdig strikk blir det her også.

Her er linken til mønsteret: Ingrids julestrømpe på Strikkoteket

Så da var det tilbake til strikkinga, samt å gjøre ferdig noen design som er halvveis. 
Det samler seg merkelig nok opp med det.
Men det er sjelden jeg sletter et design.

Ingen kommentarer: