tirsdag 23. januar 2018

Mer og mer testing gjøres

Slet en god del på strikkemaskinen for å få til at maskene ikke slapp. Men når en får beskjed om å løsne trådspenninga fra 6 til 8 så ble det jo bare MYE verre. Men så tenkte jeg at nå strammer jeg den ned til 5 og ser hva som skjer. Og vips så var det helt supert. Null masker som glapp. 
Så å spørre om slikt er tydeligvis ikke smart. 


Så da får en heller prøve seg frem på sin egen maskin.
For disse prøvelappene jeg lager om dagen tenkte jeg å sette fast på et ark, skrive hvilken fasthet jeg har brukt og hvilke garn. Og så putte de nedi en plastlomme og sette de i en perm.
Da får jeg min egen oversikt over hvordan de forskjellige garntypene er.

Så i dag reiser jeg sørover og skal bruke tid på å tegne mønstre.
En del dager med håndarbeid betyr også en del dagen med mønstertegning.

For nå har jeg funnet ut at de mønstrene jeg lager til strikkemaskinen kan også benyttes til håndstrikk, da med babyull som garn. Eller garn som har ca 174/ 180 meter på 50 gram.
Kjekt å lage til begge to. Men mønster til strikkemaskinen blir ikke gitt ut.
For mine planer er å strikke for ferdig markedet og ikke mønstersalg på maskin.
Selvsagt kan en strikke på maskin til seg selv eller å gi bort.
Men salg lokalt eller på nettet vil jeg ikke tillate. 


Ingen kommentarer: