søndag 11. februar 2018

En helg uten nett på hytta

Dermed ble det stille fra meg.
Men nå er jeg hjemme igjen og nettet her fungerer.
Så ny ruter kommer i posten om noen dager. For det var den som ikke funket sa de på Ice. 
Det er første gangen vi opplever at nettet er borte. Det har alltid virket.


Så pinnen gikk jevnt i helga. En ny klut som her er grå så dagens lys. Den fikk navnet Furustuas kjøkkenklut. Den er strikket i Bomull Sport fra Sparkjøp. Er egentlig ikke så veldig glad i det garnet for jeg blir faktisk sår på fingrene. Det er så utrolig hardt tvunnet.
Så da bruker jeg det opp på kluter istedet for med to farger i grytekluter.

En venninne bruker et notestativ til ha mønsteret sitt på. Og på fredag fikk jeg kjøpt et til meg selv. Det er virkelig et flott verktøy. En har det rett ved stolen og ser rett på det. Nå er det enkelt å lese mønstre. Så dette fikk jeg testet ut i helga og det ble igjen på hytta. For i morra er det en tur til legen og da blir det å kjøpe et nytt.


På turen oppover på fredag strikket jeg på disse sokkene. Det er designsokkene til Arne & Carlos. Siden en må begynne innerst og kun kan strikke en sokk av gangen så valgte jeg å strikke en sokk av et design og et design av en annen farge. 
For jeg strikker på magic loop med en strikkepinne på 120 cm.


Men når vi skulle hjem i dag så tenkte jeg å strikke på en lue med rett og vrang. Fysj tenkte jeg det gidder jeg ikke. Det blir sånn pratestrikk. Må ha litt mer tenking her. Så da dukket ugla opp i hodet. Og så var jeg igang. Kom et godt stykke på vei. Rakk ned noen ganger for å få den til slik jeg ville. Så nå er jeg fornøyd og tegner mønsteret på den.Om denne dukker opp som enkeltmønster eller gjemmes til boka vet jeg ikke enda. For jeg har nå fire kluter, men det blir nok en god del flere for dette var gøy. Og jeg tror disse uglene dukker opp på andre ting også.
Jeg ble veldig godt fornøyd med de.


Så da er det å tegne ferdig mønsteret. Finne frem et nytt putemønster jeg tegnet i helga og sette igang med den også. Men venter nok til i morra så jeg får mønsteret på notestativet.


Ingen kommentarer: