torsdag 8. februar 2018

Flere halser her og litt rydding

Da var den neste halsen ferdig også. De var morsomme å strikke så det blir flere.
Denne gangen i brun og brun.
Så denne havner nok hos meg hvis jeg ikke blir flammete av den, ellers dumpes den ned i kurven for fremtidige gaver.


På formiddagen tok jeg fram lua til barnebarnet på 12 år. Den er i Flash garnet til Europris. Men det får en ikke lengre. Jeg kjøpte det for fremtidige luer og skjerf. For det er akryl og det elsker ungene.
Så da blir det en grønn lue til han. Jeg har andre farger også. Så tanken er å strikke de opp til luer, halser eller skjerf.


Siden jeg kun hadde en pinne så ble det magic loop på en 40 cm pinne. Jaggu gikk det også.


Slik ble den. En god oppbrett nede så ørene holder seg varme.
En kan også rulle den opp, eller brett den dobbelt. En gjør bare akkurat en selv vil.


Det ble en rolig dag i godstolen i dag siden det var strikkekafe i byen i går. Jeg stakk innom der siden jeg hadde et par ærender i byen. Da blir jeg så sliten at dagen derpå må tas i rolig tempo. Det ble å rydde rundt stolen. Så det er noen prosjekter om dagen. Men de fleste blir ferdige.
Har noen opp på loftstua også. En egen kurv der med prosjekt. Det er ting som hviler litt.
Blir litt lei av noe iblant og da legges de der for modning.

Så i morra er det å ta en tur på arbeidstrening og reise til hytta etterpå.
Så da var den dagen oppbrukt og jeg må bruke lørdagen til å komme meg igjen.
Det er slitsomt å ha en kropp som funker slik den vil og ikke som jeg vil.


Ingen kommentarer: