søndag 4. februar 2018

På vei hjem

I dag ble det nesten 7 timer i bilen for å kjøre hjem til Aukra. 


Jeg reiste fra Einastranda i et nydelig vintervær på formiddagen. Det er ca 40 mil herfra og hjem. Så det blir lite strikking når jeg kjører selv. Men godt å komme hjem igjen etter nesten 14 dager borte.

Har vært hos datteren min og passet barnebarn. Siden de to begynner å bli store så er det mest å lage mat og passe på klokka for at de kommer seg til det de skal i løpet av dagen. 
Resten fikser de selv. Litt klesvask og renhold liker jeg å gjøre så en ikke sitter hele dagen og strikker. 

Når jeg kom til Romsdalen var det et helt annet vær. Det snødde fjoner og var tåkete. 
Og mannen stod fortsatt.


Slik så det ut når jeg kjørte igjennom Romsdalen. Jeg bor helt ytterst i dalen ca 2,5 mil vest for Molde. Så når jeg kom på ferjekaia hjemme så var det opphold og +3 grader. Litt av en kontrast siden det va -22,5 på Eina. Slik er landet vårt. Store forskjeller med en meter med snø på indre østlandet og ikke en millimeter her ute på øya hos oss. 

Så nå er det natta og det skal bli godt... 

Ingen kommentarer: