fredag 2. februar 2018

Trudde putedilla var over

Men nei da... her dukker det opp en ny og jeg sitter nå og har mer lyst til å tegne en ny pute istedet for å vaske gulv. Men støvesuge har jeg gjort. Og da blir det en pause for ryggen er på plass om dagen.
Når jeg ligger i andre senger enn hjemme eller på hytta så slår den seg vrang.
Men litt må en jo tåle når en får lov å være sammen med barnebarna i en uke.


Når jeg skal på tur så starter jeg opp med en del prosjekter slik at jeg vet at alt til nettopp dette strikketøyet så har jeg med det som trengs. For jeg har alt for mange ganger vært på reise uten rett verktøy. Og det irriterer grovt nå en ikke får tak i alt de stedene en er. Så da blir det å planlegge nøye hva en skal ha med og pakke alt i den posen dette prosjektet må ha.
På bildet viser hvor langt jeg strikket før jeg reiste hjemmefra.


Og her viser det hvor langt jeg er nå på formiddagen etter støvesugingen.
Det blir noen omganger til før jeg vasker kjenner jeg.
For det er jo reine ferien for meg dette siden det hos min datter er en foss som bråker så mye at jeg knapt hører tinnitussen. Herlig ja for da slapper jeg mer av i skuldre og nakke.
For hjemme må jeg ha rispose og massasjeputer for å kunne fungere sånn nogen lunde.
Jaggu godt en får styre hverdagen sin selv om dagen for hvis en skal jobbe mer enn jeg gjør så vil livet mitt legges på vent til jeg blir pensjonist.
Men tiden får vise hva som kreves av meg. Når en har nok med seg selv så funker det best å kunne styre sin egen hverdag. Og fylle dagene har jeg null problemer med.

Så nå er det litt mer pute før jeg vasker gulv og en tur i butikken for eldste barnebarnet mitt er 12 år i dag. Og så heldig jeg er som får være med å feire han.

Håper at jeg får blogget litt i morra også. 

Ingen kommentarer: