lørdag 12. mai 2018

En utedag på Furustua

I dag har jeg kost meg ute fra tidlig formiddag frem til godt utpå ettermiddagen.
Det har vært over 20 grader i skyggen.
Slike dager har vi ikke mange av her på nordmøre så de er det om å gjøre og nyte i fulle drag.
Så strikkinga ble med ut. 
Det var Toves pute som vant. Den er ikke så stor og er av babyull så den går ann å ha på fanget.
Jakka mi med alpakka silk funker dårlig da.

Denne trådposen ble ikke med i går. Rett og slett glemt bort. Enda så glad jeg var for at den var kommet på plass. Nå slipper jeg å ta høyre hånd over symaskinen for å kaste trådene jeg klipper av.
Nå puttes de rett fra høyre hånd og ned i posen.
Så da blir det å skrive mønster på den så den blir en nyhet på posekurset.
Det skal etter planen arrangeres på Gossen den 13. og 14. oktober.


Så var det hva jeg har gjort i dag. En stille dag med strikking og litt annet.
Grilling måtte jo til. Da med biff av hjort og lun potetsalat.
Det smakte fortreffelig siden en har en slik utsikt.


Men før middagen tok vi rett og slett desserten. 
Jordbær og blåbær med melk.
Det var godt på en slik dag.


Her strikker jeg på Toves pute som nå er over halvveis.
Jeg designet den til strikkemaskinen, men flere ønsker seg mønster til håndstrikk så da måtte jeg jo teste ut om det funket med samme mønsteret som til maskin.
Det konkluderte jeg med i stad at det vil fungere utmerket.
Så da blir det babyull.
En venninne skrev ut diagrammet for å se om det går på et vanlig A4 ark. Hun godkjente det så da blir det mønster snart.


Må bare strikke den ferdig for å se om det er noen feil.
Samt at jeg får regnet ut strikkefastheten i høyden.
Så da blir det litt mer strikking her i kveld før nesa settes mot Gossen i morra og samstrikk i gruppa til Norsk strikkeforbund.
Det er vevstrikk, så meld deg inn hvis du vil strikke sammen med oss. 

Ingen kommentarer: