torsdag 10. mai 2018

Jula starter etter påske

Og så midt i mai da? 
Huff og huff, hvordan skal dette gå? 

Nei da, det er bare forberedelser til julemessa. Eller skulle jeg si julimessa?

Så i dag har denne vært flittig i bruk sammen med symaskinen.
Så gøy når en har en maskinpark en bare kan benytte og står fremme hele tiden.
Luksus... ja jeg vet :)


Så var det over til jula, ja for her er første Koftenettet.
Jeg antar det er tomt lenge før julemessa.
Og manglende stoff vil være grunnen.


En gammel juleduk blir nett og bunnen er fra en firkantet duk.

Men dagen startet her med en god kopp kaffe og strikketøy.


Sokkene er på pinnen her.

Og så bladde jeg en god stund i denne boken.
Den ble kjøpt brukt her om dagen av en nabo. Og jeg forelsket meg i genseren med fletter.
Det hører jo med at jeg elsker fletter. Jo mer, jo bedre.
Så denne må jeg nok strikke.


Så da var gjørelisten min mye lengre igjen. Enda jeg har fått unna mye hittil.


Dette åkle dukket opp her en dag. Og det forsvant kjapt opp på loftstua. Like etter kom jeg på at jeg kjøpte noen gardiner jeg ikke syntes ble bra til stua. Så da forsvant de også opp.
Så nå må gubben snart sette seg på klærne sine for ellers ryker de og...

Her er sokkene ferdige og nye er på pinnen.
For her er det sommer og utetid.
Selv om jeg har brukt mesteparten av dagen på loftstua.
Men døra har vært oppe ja.


Så da blir det å sove litt før det blir arbeidstrening på dagsenteret i morra.
Og så bærer det til hytta.



Ingen kommentarer: